Τα πιο επικίνδυνα σημεία της Ε.Ο.
Η χαρτογράφηση των ατυχημάτων!
Λίγα μόλις εικοσιτετράωρα μας χωρίζουν από την έξοδο των εκδρομέων για τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αρκετοί από εμάς, αν όχι οι περισσότεροι, θα προτιμήσουν ως μέσο μεταφοράς το προσωπικό τους αυτοκίνητο.
Ποια είναι όμως τα σημεία όπου έχουν συμβεί ατυχήματα και θα πρέπει να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή; Στο θέμα που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε τα σημεία αυτά, όπως μας παραχωρήθηκαν από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, καθώς επίσης και ορισμένα ακόμη, που συνέλεξε το Auto Τρίτη από άλλες πηγές.
Κορίνθου -
Πατρών:Ίσως ο πιο
επικίνδυνος δρόμος!
Σε αυτό το τμήμα συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, ειδικά από το 88ο έως το 145ο χιλιόμετρο (περιοχή Δερβένι), καθώς και στο 194ο χιλιόμετρο, κοντά στο Αίγιο. Αυτό συμβαίνει, λόγω κυρίως της μιάμισης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, της έλλειψης διαχωριστικής νησίδας, της έλλειψης φωτισμού και της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων. Κάθε χρόνο σε αυτό το τμήμα γίνονται περίπου 180 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 60 νεκρούς κατά προσέγγιση. Τα στοιχεία της Τροχαίας αναφέρουν, ότι στο τμήμα
από το Κιάτο έως και το Ξυλόκαστρο έχουν λάβει χώρα αρκετά
τροχαία δυστυχήματα: |
Ποια σημεία έχει εντοπίσει το
Ι.Ο.Α.Σ; |
Τα σημεία που έχουν επισημάνει οι συγκοινωνιολόγοι του Ινστιτούτου ως τα πιο επικίνδυνα, είναι τα εξής: | |
Από το 94ο έως το 96,7ο χλμ. | Από το 119ο έως το 120ο χλμ. |
Από το 101,5ο έως το 103,1ο χλμ. | Από το 125,4ο έως το 126,2ο χλμ. |
Από το 109,4ο έως το 109,6ο χλμ. | Από το 133,7ο έως το 135,5ο χλμ. |
Από το 111,9ο έως το 113,8ο χλμ. | Από το 164,3ο έως το 166,9ο χλμ. |
Από το 117,4ο έως το 117,5ο χλμ. | Από το 168ο έως το 169,4ο χλμ. |
Πατρών - Πύργου
Ο οδικός άξονας που συνδέει τον
Πύργο με την Πάτρα, μήκους 90 χιλιομέτρων, ούτε λίγο ούτε πολύ
μας "στοιχίζει" κάθε χρόνο περίπου 40 ανθρώπινες ζωές. Αιτία
πολλές φορές είναι η υπερβολική ταχύτητα, αλλά και οι
διελεύσεις αγροτικών μηχανημάτων από τους ισόπεδους κόμβους.
|
Αντίρριο - Ιωάννινα Από το
συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 220 χιλιομέτρων, διέρχονται
καθημερινά περίπου 10.000 οχήματα, ενώ τις ημέρες των
εορτών το νούμερο αυτό σαφώς πολλαπλασιάζεται! Κύρια
αιτία των πολλών και θανατηφόρων ατυχημάτων είναι, εκτός
των άλλων, η διάσχιση αρκετών και πυκνοκατοικημένων
περιοχών, με εξαίρεση το τμήμα της Ιονίας Οδού. Κατά
μήκος του οδικού αυτού άξονα, χάνονται κατά προσέγγιση
κάθε χρόνο περίπου 60 άτομα, ενώ, σύμφωνα με την
Τροχαία, τα σημεία όπου έχουν συμβεί ατυχήματα, είναι
στις εξής χιλιομετρικές θέσεις: |
Στο νομό Χαλκιδικής Στο μεγαλύτερο τμήμα της Χαλκιδικής, ο κύριος οδικός άξονας διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές, με αποτέλεσμα -εκτός από τα τροχαία- να έχουν παρατηρηθεί και πολλές παρασύρσεις πεζών. Όσον αφορά στην περιοχή της Χαλκιδικής, σύμφωνα με την Τροχαία, ατυχήματα έχουν συμβεί και στο τμήμα Μουδανιών-Κασσανδρείας-Ποτίδαιας. |
Στην Κεντρική Ελλάδα Στην Κεντρική Ελλάδα, ως τμήμα όπου έχουν συμβεί τροχαία κατά το παρελθόν, θεωρείται εκείνο μεταξύ Καρδίτσας και Τρικάλων, στην περιοχή Ριζοβούνι. Επίσης, ατυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, έχουν συμβεί στο παρελθόν και σε όλη τη διαδρομή από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι κατά μήκος όλης της Οδού, ο δρόμος είναι αρκετά στενός, ενώ αυτό το διάστημα σε αρκετά μέρη εκτελούνται οδικά έργα, όσον αφορά στην κατασκευή του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, που θα συνδέσει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό. |
Τα επικίνδυνα σημεία στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης
Σε αυτό το τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου έχουν καταγραφεί και χαρακτηριστεί ως επικίνδυνα 32 σημεία. Έχουν σημειωθεί αρκετά τροχαία ατυχήματα στο 4ο, 9ο, 12ο, 15ο, 17ο, 23ο, 24ο, 36ο, 45ο, 49ο, 52ο, 352ο, 354ο, 355ο, 356ο, 357ο, 360ό, 361ο, 362ο, 380ό, 388ο, 400ό, 404ο, 406ο, 414ο, 418ο, 423ο, 438ο, 457ο, 460ό, 473ο, και 507ο χιλιόμετρο.
Aνδρέας Κορδολαίμης, Διευθυντής της Δ/νσης Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ: «Σε αυτές τις γιορτές ας αποφύγουμε την περσινή αιματοχυσία…»
Α.Τ: Ποιος ήταν
ο απολογισμός των περσινών εορτών;
Α.Κ:
Σας αναφέρω ενδεικτικά τα εξής: Ανήμερα της πιο
χαρμόσυνης εορτής του έτους και την επόμενη μέρα χάσαμε
18 ανθρώπους, ενώ μέσα σε 4 ημέρες, 32 συνολικά
συνάνθρωποί μας άφησαν την τελευταία τους πνοή στην
άσφαλτο. Ας αποφύγουμε, λοιπόν, την περσινή αιματοχυσία.
Α.Τ: Τι συμβουλές θα δίνατε προς
τους οδηγούς;
Α.Κ: Όσοι ταξιδέψουν θα
πρέπει να ελέγξουν αρχικά το αυτοκίνητό τους. Θα πρέπει
όλοι να θυμόμαστε ότι οι ζώνες, το παιδικό κάθισμα και
το κράνος είναι απαραίτητα. Οδηγούμε πάντα σύμφωνα με τα
όρια και χωρίς επικίνδυνους ελιγμούς, ενώ θα πρέπει να
εφαρμόσουμε τον κανόνα "αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε
μαζί". Τέλος, θέλω να τονίσω στους οδηγούς, ότι η διπλή
διαχωριστική χωρίζει τη ζωή από το θάνατο.
Α.Τ: Τι μέτρα θα πάρετε ως Τροχαία
για τις γιορτές;
Α.Κ: Τα μέτρα που θα
πάρουμε θα είναι αυξημένα, ενώ θα επιδείξουμε μηδενική
ανοχή σε φαινόμενα παραβατικότητας, ώστε να διαφυλάξουμε
τη ζωή των συνανθρώπων μας. Τελειώνοντας θέλω να τονίσω,
ότι στο σημείο του προορισμού μας μας περιμένουν κάποιοι
δικοί μας άνθρωποι… Ας πάμε εκεί λοιπόν με ασφάλεια!
Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο που στο παρελθόν συνέβησαν τροχαία ατυχήματα | |
1. | Ν.Ε.Ο. Αντιρρίου - Ιωαννίνων χ.θ. 62 έως 71 (Αγρίνιο) & 119-127 (Μενίδι) |
2. | Ν.Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών χ.θ. 155 έως 185 (Κιάτο - Διακοφτό - Ξυλόκαστρο) |
3. | Ε.Ο. Καρδίτσας - Τρικάλων Περιοχή Ριζοβούνι |
4. | Ε.Ο. Τρικάλων - Καλαμπάκας (Όλη η διαδρομή) |
5. | Ε.Ο. Μουδανιών - Κασσάνδρειας - Ποτίδαιας |
6. | Ε.Ο. Πατρών - Πύργου χ.θ. 48 (Κουρτέσι), χ.θ. 61-64 (Ανδραβίδα), χ.θ. 67-82 (Γαστούνη - Αμαλιάδα) |
Πηγή Τροχαία