Τεχνικά Θέματα
Μοτοσυκλέτα και Ένδυση
Μοτοσυκλέτα και Ένδυση
PanLampro NOE 2014
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. ΧΡΗΣΙΜΑ, «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ» ΔΕΔΟΜΕΝΑ.
-
Η Θερμότητα μεταφέρεται μόνο από τη θερμότερη στην ψυχρότερη περιοχή
-
Μεταφέρεται ταχύτερα μέσω στερεών, λιγότερο μέσω υγρών, πολύ λιγότερο μέσω αερίων (αυτό καθιστά τον αέρα, το πλέον προσιτό καλό μονωτικό)
-
Το ανθρώπινο σώμα παράγει διαρκώς θερμότητα και αποβάλει το πλεόνασμα μέσω του δέρματος, ώστε να διατηρεί εσωτερικά τους 36oC.
-
“Comfort Zone” Ορίζεται η περιοχή θερμοκρασίας περιβάλλοντος, πάνω από την οποία «ζεσταινόμαστε» και κάτω από την οποία «κρυώνουμε». Σε ηρεμία και ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΜΟΝΩΣΗΣ, εντοπίζεται σε μια περιοχή 22-28 oC, ανάλογα με τη υγρασία αλλά και τη φυσική κατάσταση του καθενός.
-
«Κρυώνω», «ζεσταίνομαι» είναι «παρεξηγημένες» έννοιες.
(α) Όταν έχουμε μια μεγάλη απόσταση από την “Comfort Zone” προς τα κάτω, επιταχύνεται η απώλεια θερμότητας από το δέρμα, άρα κρυώνουμε: σαν να δουλεύει ο αερόψυκτος V2 σε 5oC. Δεν «μπαίνει» το κρύο. Η ζέστη «βγαίνει» έντονα - γρήγορα και το μοτέρ κρυώνει…
(β) Όταν έχουμε μια μεγάλη απόσταση από την “Comfort Zone” προς τα πάνω, η ζέστη στο περιβάλλον εμποδίζει – επιβραδύνει την απώλεια θερμότητας προς το (θερμότερο) περιβάλλον, άρα ζεσταινόμαστε και ανεβάζουμε θερμοκρασία (κάτι σαν V2 αερόψυκτος με 45oC).
-
Η εφίδρωση είναι φυσικός μηχανισμός εξισορρόπησης.
Ο παραγόμενος ιδρώτας εξατμίζεται και «δροσίζει» το δέρμα.
(ακριβώς όπως στα προσκοπικά παγούρια: βρέχω το κάλυμμα και όπως στεγνώνει απορροφά θερμότητα και δροσίζει το μεταλλικό παγούρι και το νερό που έχει μέσα).
-
Στην άλλη άκρη, το τρέμουλο είναι συναγερμός για να πάρουμε μέτρα αλλά και ακούσιο μηχανικό emergency boost του οργανισμού, πριν την υποθερμία. Αν δουλέψει, όλα καλά. Αλλιώς, η εσωτερική θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 35 oC και δεν επανέρχεται. Χωρίς εξωτερική βοήθεια, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλυσιδωτή επιδείνωση της κατάστασης, ακόμα και σε θάνατο…
Ιδανικό Φρενάρισμα Και Συστήματα Κατανομής Πέδησης
ΜΕΡΟΣ Α'
Ξεκινάμε λοιπόν με κλασική ανάλυση δυνάμεων στην μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος (οι περίφημες εξισώσεις D' Alambert για τους ψαγμένους)
Nf, Nr οι αντιδράσεις από το έδαφος στον εμπρός και πίσω τροχό αντίστοιχα, Ff, Fr οι δυνάμεις πέδησης στον εμπρός και πίσω τροχό, m*g το βάρος του συστήματος μοτοσυκλέτας (m η μάζα και g η επιτάχυνση της βαρύτητας) και αναβάτη, m*d η αδρανειακή δύναμη από την επιβράδυνση (d η επιβράδυνση, το γ που λέγαμε στο λύκειο), h το ύψος από το έδαφος του κέντρου βάρους (ΚΒ), p το μεταξόνιο, και b, p-b οι αποστάσεις του ίχνους των τροχών από το ΚΒ.
Προϋποθέσεις κυκλοφορίας κλασικών μοτοσικλετών (Πινακίδες "Μ")
Αγαπητά Μέλη, Φίλοι
Το καλοκαίρι ημερολογιακά έχει τελειώσει, ο Σεπτέμβριος όμως στην Ελλάδα είναι απολαυστικός και προσφέρεται για όμορφες βόλτες με τις αγαπημένες μας μοτοσυκλέτες.
Τα παραπάνω συνδυάζονται με τον καλύτερο τρόπο σε μια από τις δημοφιλέστερες εκδηλώσεις της χρονιάς, τις αγαπημένες μας ΜΕΛΩΔΙΚΕΣ ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ που για άλλη μια χρονιά θα γίνουν στο Δρέπανο Αργολίδας, το τριήμερο 13, 14 & 15 Σεπτεμβρίου, σε συνδιοργάνωση πάντα με τις Λέσχες DUCATI CLUB HELLAS και ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ.
Είναι γνωστό ότι πολλά μέλη και φίλοι της Λέσχης αγαπούν την κλασική μοτοσυκλέτα (MOTO GUZZI και όχι μόνο...) και το κλασικό όχημα εν γένει, λόγος για τον οποίο η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ MOTO GUZZI συμμετέχει στην Ομοσπονδία Λεσχών ΕΟ ΦΙΛΠΑ.
Θα θέλαμε λοιπόν με την ευκαιρία αυτή να ενημερώσουμε όσους τυγχάνουν ιδιοκτήτες κλασικών μοτοσυκλετών με συμβατικές πινακίδες του Υπουργείου, αλλά και να θυμίσουμε σε όσους έχουν κλασικές μοτοσυκλέτες με πινακίδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ, τι ισχύει για την κυκλοφορία των σχετικώς πιστοποιημένων κλασικών μοτοσυκλετών με πινακίδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ (Μ) βάσει της νομοθεσίας και των πρόσφατων αποφάσεων του ΔΣ της ΕΟ ΦΙΛΠΑ:
Περί «Γυροσκοπικής Οδήγησης»
Από τον Κ. "astrahan" Π.
...ή αλλιώς, γιατί χρησιμοποιούμε έναν λάθος ορισμό.
Είναι
γνωστό στους περισσότερους οδηγούς μοτοσυκλέτας ότι για να στρίψει η
μοτοσυκλέτα προς μία κατεύθυνση ο οδηγός πρέπει να γυρίσει το τιμόνι
προς την αντίθετή της (σε όσους δεν είναι γνωστό μην ανησυχούν – το
κάνουν έτσι κι αλλιώς ασυνείδητα).
Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στην Ελλάδα με το όνομα «Γυροσκοπική οδήγηση».
Εδώ
πρέπει να τονίσουμε ότι ο όρος αυτός δεν είναι περιγραφικός (δεν
περιγράφει δηλαδή το φαινόμενο) αλλά επεξηγηματικός (δηλαδή προσπαθεί να το
εξηγήσει). Υπονοεί ο όρος αυτός δηλαδή ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο
φαινόμενο του γυροσκοπίου.
Ανακατεύοντας τα ιξώδη ( περί λαδιών ο λόγος )
Του Κ. "astrahan" Π.
Δηλαδή το ερώτημα είναι τι γίνεται αν ανακατέψουμε λάδια διαφορετικού ιξώδους, πχ 10W-40 με 10W-50 είτε επειδή δεν βρίσκουμε το ίδιο που φοράμε για να συμπληρώσουμε είτε γιατί αυτά έχουμε.